Logga in



sitter på bänken ännu en gång
lyssnar till träden och fåglarnas sång
efter en skur med välbehövligt regn
står gräset högt i hästarnas hägn

hägnet med hästar är tomt och öde
från ån i träsket hörs ett stilla flöde
den mäktiga eken är delvis död
men än står den stolt helt utan stöd

många stormar har rasat där den står
finns ingen sanning i att tiden läker sår
så smeker jag ekens tjocka gamla bark
tänker på mitt motto, att ensam är stark



Fri vers av SpamPippiL
Publicerad 2025-06-17 15:16


lodjuret/seglare
Jo, det var ju också en trösteriker text, rader som minner om det gamla talessättet att om blixten slår ned två gånger utan att döda dig eftersom du nog inte befinner dig vid eken just då, så får du gå och leka park någon annanstans...
2025-06-17