Omsorgsfullt bäddar jag in min självömkan i tjocka bolster
Låter sorgen slå rot i mitt inre
och vårdar djupt känslan av uppgivenhet
Vet att jag borde se det goda i livet
det som stundtals uppenbarar sig
även för mig
Men jag fortsätter omhulda smärtan
allt för att överleva
Fri vers av Cecilia Rune
Publicerad 2025-06-18 09:37
Elinor Sörensson
Man behöver få lov att sörja, även om det goda också finns där i livet.
2025-06-29
Staffan Nilsson
Motsägelsefullt och vackert på ett vis. Som om ansvar inte finns.
2025-06-18
Emanuel Sigridsson
En fin text om att värna sitt subjekt. Behålla rätten till sig själv. Att inte alltid befinna sig i ”den andres blick”.
2025-06-18
Larz Gustafsson
Jag anser att man har rätt att tycka synd om sig själv. Jag flyr till Jesus. Han förstår och vet allt.
2025-06-18