Logga in


Jag vilar en stund

 

med blicken på det gröna

För stunden har det vunnit slaget

om en tinande kall jord

 

 

I några andetag, ett lugn

Jag ser vågskvalp mot Näktens öar

Stilla nu, jag tar en känsla i taget

Det finns inte längre någon ondska vid mitt bord

 

 

I en skuggad lund

I det enkla och det sköna

I fjärilens flykt, i vingslaget

lyssnar jag på midsommarens viskande ord

 

 

 



Fri vers (Fri form)
av REW
Publicerad 2025-06-20 14:36