Jag vilar en stund
med blicken på det gröna
För stunden har det vunnit slaget
om en tinande kall jord
I några andetag, ett lugn
Jag ser vågskvalp mot Näktens öar
Stilla nu, jag tar en känsla i taget
Det finns inte längre någon ondska vid mitt bord
I en skuggad lund
I det enkla och det sköna
I fjärilens flykt, i vingslaget
lyssnar jag på midsommarens viskande ord
Fri vers (Fri form)
av REW
Publicerad 2025-06-20 14:36