Obestämd
Otydliga jag
Som ger det svar:
den andre vill höra
Som om jag inte fanns,
Som en tom bubbla av: Inget
Är ja då "Inget"?
Ens för mig själv?
Som försöker vara den
andra vill ha mig till?
Hur ska jaget i mig kunna uttrycka sig då?
När är jag inte vet om, "mig själv"
Tänk om andra, heller inte,
vet vem de är?
Vilken Oreda!
Hur ska då en vettig konversation
kunna bli, just, Vettig?
Det måste utmynna i en
"Gissningslek" av två vilsna individer
i en vilsen värld
Fri vers av Mats
Publicerad 2025-07-26 14:39