Du och Takopi är förvirrade över varför man vill anstränga sig för folk som gör dåliga saker.
Men jag och Naoki vet att det är så folk är.
Dåliga och bra på samma gång.
Mänskliga.
Det är min superkraft.
Och min svaghet.
Min mänsklighet.
Tro och förlåta och hoppas och inte tappa bort det bra bakom det dåliga.
Jag blir hellre sårad om och om igen – låter Einstein vända sig i sin grav – än ger upp på min mänsklighet.
Övriga genrer av pyre
Publicerad 2025-08-05 01:14
sphinx
Bra detta! Mänsklighet vinner alltid i längden.
2025-08-31
Sefarge
Riktigt berörande skrivna ord. Som känns medmänskligt inuti. Bravo för det!;)
2025-08-31