Logga in




Fotot är mitt


Nu tränger det mesta sig på överallt
Ord tränger sig ut från viktig information 
Nyheterna bullrar och förfärar 
Budskap sägs och ibland är de tonsatta
Allt letar sig in i mina tinnitusbelägrade öron
Kaffet rinner inte heller ljudlöst på plats 
Hunden skäller plötsligt, högt och irriterande
En maskinskriven lapp i trappuppgången talar
argt och anonymt om något man behöver veta 
En liten padda smyger tyst över den stora vägen
Regnet från natten berättar sig på fönstret 
En god självvald bok gör sig påmind 
Det räcker nu, mmmmm

 

 

 

 



Fri vers (Fri form)
av Elaine.S
Publicerad 2025-09-12 08:26


osynligt- synlig.
Händer en hel del då du dricker kaffet. Kysste du paddan?
2026-02-04


sphinx
Det mest är sagt, så jag säger som Kronblom. "Ingen ro och vila, bara gno och kila"
2025-09-13


Dolcehalit
Fint formulerat om vardagens brus!
2025-09-13


AndLou
Texten fångar vardagens brus och kontrasterar det påträngande med det stilla. Detaljer som hunden, kaffet och regnet gör den såväl konkret som poetisk, Samtidigt ligger en värme i hur du väver in den egna närvaron, särskilt i slutet, där det lilla ”mmmm” blir en sorts mjuk kapitulation inför livet självt. Det gör texten både mänsklig och inlevelsefull.
2025-09-12


Marita Ohlquist
Bland alla ljud är det skönt ibland att vila i tystnaden.
2025-09-12


Larz Gustafsson
Tacka vet jag norskans "brus".
2025-09-12


stormengudrun
Jag förstår precis vad du menar när det gäller ljud som tränger sig på. Ingenstans är det tyst - inte ens när det är tyst:-(
2025-09-12


Larz Gustafsson
Jag tar inte del av nyheterna.
2025-09-12