Logga in


jag gick i skogen och dagen grå
mina fingrar var gröna
och ögon blå
jag gick i skogen och sov
mina ben var smala
tårarna toma

jag gick för mitt namn
mitt lilla förlåt
för att jag fanns

min teckning gjord av mig
nära hjärtat för dig
litet hus så stolt
den stora solen
och himmel så klar
men inget var sant

jag gick i skogen och natten vit
mina fingrar var gröna
och kinden våt
gick i skogen och räknade
stegen så tunga

gick för min själ
min bästa vän
för att jag kände
när du slog
när smärtan blev ett liv
och du log

gick i skogen gjorde jag
för att mina fingrar var gröna
och för att jag fanns
i stjärnor och i frön
och i gud
det sa min mamma
det var en vacker dag som jag minns
kände mig vald
och stolt i mitt hus
i skogen jag vandrade in i mig
planterade dig
i varje tanke en blomma
gjorde smärtan till din bägare
planterad i jord är du
kommen att läka

jag gick i skogen och dagen grå
jag gick i ljus
men såg ingen spegel
eller källan där något kunde gro
men jag fann i det min
mamma sa
min tro
där finns vatten och mat
där finns näring
och det gröna
det är starkt och förtroligt
ur ett frö växer något heligt

må du läkas nu
i ditt eget.










Fri vers av Gudinnan
Publicerad 2025-10-14 22:06