Logga in


saknar fortfarande min mormor...

Även efter alla dessa år…

Tänker jag ibland att jag ser dig
där någonstans –
bland människor som rör sig förbi.

Tänker jag ibland att jag smakar dig
i luften, i vinden,
på vägen hem.

Tänker jag ibland att jag känner dig
i drömmar som stannar kvar.
Precis innan jag vaknar.

Varje tår
ett minne
som inte vill torka.



Fri vers (Fri form)
av susaedki
Publicerad 2025-12-02 07:28


Leif Daniel Isaksson
Minnena av mormor lever kvar – så värdefulla att bära med sig genom livet. Tack för din vackra dikt.
2025-12-02


Sefarge
Denna skrivelse gav en undran efter sig: Vad är mest tröstberik -ande mormor,eller en mormon? ;)
2025-12-02