Om kvällen i mitt space
kan jag höra ditt skratt
det ropar mitt namn
jag ser fortfarande din skugga
och solen i din röst
gå inte så , iväg
stanna och var i mitt hjärta kvar
i den stjärna du är född
kom du med den första snön
vi såg mot himmelen
vi sa adjö i känslor av moln
i varje minne är natten
som ett mord
så gå inte så, iväg
stanna och var i min kraft
jag vill hålla om
i den tiden jag var där
kom du med en ros
vi såg mot framtid
jag ska alltid älska dig
bara du och jag
i år av evighet
jag ser fortfarande i ditt ljus
din själ är där
ditt leende och hela rummet
sommarens regn
blev allting åter fött
vi såg mot himmelen
älskar varann
det är aldrig så tomt
det är aldrig så sorgligt
när du här
i varje stund i varje steg
vill jag hålla
i mina tankar går vi på bron
tänder stjärnorna och ler
men vi gick vilse in i dimmor
alla skuggorna drev ifrån
om jag ändå kunde hålla i en stjärna
och se dig igen
varje natt är ett mord
fast jag hör i ditt skratt , du ropar
mitt namn
varenda ord är med mig
to the end
håller jag om dig
tänder stjärnor och vi är
allt blir klart allt blir
underbart
fast jag vet
vi är ett eko i min kropp
det finns inga svar
känns som en hemlighet
en spegel från en annan planet
som jag aldrig kommer
att få se.
Fri vers av Gudinnan
Publicerad 2025-11-24 18:58
Max Poisé
Precis så. Do like!
2025-11-24