Ett osynligt samtal.
Ledde till ovanligt tankar.
"Åh, min älskade...
Jag är gammal, det är helt okej.
Vi alla måste lämna. Någonstans."
Ett barn.
Ungefär nio.
Frågar sig nu...
Hur ska det känna?
Vad väntar efter?
Ska jag bli ensamt där?
Ska jag träffa alla mina föräldrar?
Vem är den gammalst?
Är vi allt släkt?
Vad skulle man göra i evigheten?
Hur långt skulle det tar pratar med allt?
Och vad händer efter?
För inget existerar förevigat.
Alltså vad händer därefter...
Fri vers (Fri form)
av susaedki
Publicerad 2025-11-29 09:51
Svante Källström
Evigheten är en tanke vi svårligen kan förstå dock erfara.
2025-12-02
Bengt J Malmsten
Evigheten kan ha ett svar om det finns öppenhet.
2025-11-30
Larz Gustafsson
Vad man gör i evigheten beror på vilken del av evigheten man hamnar i.
2025-11-29