Logga in




inspirerad av Lalehs "Vinterland"

En vinterpromenad genom Moritzburg.
Hela byn är täckt av vit -
som sväljer alla ljud.
Bara snön knastrar under mina fötter.
En kamera är min enda kamrat idag.

Ofta stannar jag kvar -
njuter avslappnad stillhet.
Snön gör naturen tyst och tom.
Men tystnaden är inte död –
den är en sorts skönhet
som bara finns när allt annat försvinner.

Och jag vet -
när våren tår sin väg
ska naturen vakna igen.



Fri vers (Fri form)
av susaedki
Publicerad 2025-12-04 05:46