Logga in




Väldig och vacker.
Fredlig styrfart i undervattensvärlden.
Vi har allt att lära
om att leva i kärlek.
Att andas och finnas till.
Hoppas inte våra krigsekon når ner i havsdjupet.
Vill lyssna på de trygga hjärtslagen från havets jätte.
Sjung sorgsenheten ur mitt sinne.



Prosa av Filosofiskan
Publicerad 2026-01-11 20:09


Marita Ohlquist
Vi bör värna om undervattensvärlden så att den finns kvar till kommande generationer.
2026-01-12


Blomma-Stjärna
tack för påminnelsen om att vi har en undervattensvärld - vi lär dessutom ha mer vatten på jorden än mark, så inte är det fel att låta havets vågor och en valhajs hjärtslag skänka tröst!
2026-01-12