Logga in


Skriven 17 januari 2026

 

Det dunkar för hårt
Hjärtat slår hål på min själ

Jag saknar dig
Du som alltid har funnits
Du som gav mig livet

Ingenting är som det ska
Ändå växer livet runt allt som gör ont

Jag ville stanna tiden
Inte komma längre ifrån
När du fortfarande fanns

Nu vill jag mest av allt överleva
Den första årsdagen

Resten tar vi sen
Det måste väl gå

Du klarade allt
Och jag är ju din

Så varför skulle det vara annorlunda
När din styrka finns bevarat i mitt blod



Fri vers (Modernistisk dikt)
av gemigkristaller
Publicerad 2026-01-20 01:59


Dolcehalit
Starkt skrivet och styrkan finns säkert bevarad! Bra!
2026-01-20