Det dunkar för hårt
Hjärtat slår hål på min själ
Jag saknar dig
Du som alltid har funnits
Du som gav mig livet
Ingenting är som det ska
Ändå växer livet runt allt som gör ont
Jag ville stanna tiden
Inte komma längre ifrån
När du fortfarande fanns
Nu vill jag mest av allt överleva
Den första årsdagen
Resten tar vi sen
Det måste väl gå
Du klarade allt
Och jag är ju din
Så varför skulle det vara annorlunda
När din styrka finns bevarat i mitt blod
Fri vers (Modernistisk dikt)
av gemigkristaller
Publicerad 2026-01-20 01:59
Dolcehalit
Starkt skrivet och styrkan finns säkert bevarad! Bra!
2026-01-20