Logga in


Står vid mitt fönster
tittar ut.
Himlen är målad
i skira pasteller.
Som ett konstverk
som ständigt förändras.
Jag går ut på en promenad
luften andas förväntan.
Njuter av vårhimlen
som svävar skimrande.
Skänker tankar åt er
som jag saknar.
Kanske ser min längtan
i hjärtat är ni medmig här.
Det blir en fin meditation
där ni är med på promenaden.




Fri vers (Fri form)
av Birgersdotter
Publicerad 2026-04-10 21:24


Fjellhuldra
Vackert målat om saknaden som kan vara svår ibland av kära som inte finns bland oss länge så fint skrivet och förmedlat i ord.
2026-06-18


Ninananonia
Vackert i ord och bilder du målar med orden..
2026-06-08


Anya
Jag känner igen mig i detta. Att de finna med, de som har lämnat oss. Fint skrivet.
2026-05-18