Är så trött på ensamheten
på att scrolla kontaktlistan
när jag vet
att ingen kan ses ändå
avskyr att ensamheten
gör saknaden för dig starkare
är det något fel på mig,
varför klarar jag inte av att vara själv?
I läppglans, nytvättat hår
och ett glas vin i handen
väntar jag på att någon ska ringa
på att något roligt ska hända
väntar förgäves och somnar
alldeles för full
med kläderna på
Får ibland nästan för mig att
slå det där numret
som jag lovat alla att aldrig slå
men det är obekvämt här
jag tycker inte om dialogen i mitt huvud
den
håller aldrig tyst
Ensamheten klöser och
jag är inte ens ensam egentligen
jag är bara svältfödd på det där
som kallas ömhet
så jag slår det där numret
ringer med dolt uppringnings-ID
stänger av mikrofonen
lyssnar på någon annans liv
eller kanske
gick signalerna aldrig fram
Fri vers av Assia
Publicerad 2026-04-20 21:05
Rakel Stenmark
En gripande beskrivning på fakta, och din ärliga längtan som för flesta … Kan du försona dig med din längtan accepterat i nuet tråkiga så tror jag det blir lättare för dig att framöver hantera din situation. All välgång önskas dig. …
2026-04-21
Peter Stjerngrim
Känner igen känslan allt för väl ... Ensamheten är som smärtsammast när det kommer till avsaknaden av närhet och ömhet, men också i avsaknad av den i sitt liv som får en att känna sig hemma - älskad, inkluderad och som man kan få dela livsresan tillsammans med ... - Det behöver inte vara så om man är beredd att kompromissa med den känsla man vill känna och väljer tvåsam ensamhet ... Men även om jag längtar så föredrar jag att sakna intill den rätta finner mig ...
2026-04-20