Logga in



det märks att man blir äldre
när alla ens vänner är sjuka
och en och annan dör
eller blir döv
när samtal handlar om
hur ont man har och var
och när och hur
och hur många gånger
man pissar på natten
och hur usel sjukvården är

det märks att man blir äldre
när man stönar och stånkar
för minsta lilla
när dammsugning inte
är prio ett, två eller tre
och när man inte kommer
upp från golvet
när man tränar kl tio
med Sofia

det syns tydligt
att man blivit äldre
eller är det spegeln
som är skitigt






Övriga genrer av SpamPippiL
Publicerad 2026-05-04 23:01


S.A.I. Steve Lando
dammsugarna skall fan inte va prio någongång i livet, då har man valt fel!
2026-05-08


Sommarnattsljus
Hahaha! Ack ja ack ja, alla dessa skitiga speglar!
2026-05-07


Sefarge
De äldre håller igång Sverige Utan dem behövs ej så mycket Sjukvård, hemtjänst,läkemedels -industri,förenings verksamhet samt tillfällighets jobbare när det fattas folk och de unga blivit tillfälligt-vis sjuka inom busstrafik o.s.v Sån tur ändå att äldre alltjämt ställer upp Trots krämpor till ett fungerande samhälle? ;)
2026-05-06


Larz Gustafsson
En gång i timmen för min del. Dag som natt.
2026-05-06


lodjuret/seglare
Frank duschade i februari, tog sig en vila på golvnivå i mer än tio minuter, gick upp mitt i natten för att kolla om ytterdörren var låst och glömde sedan bort att gå och lägga sig förrän en koll på dumburken verkade dra intresse till sig. Vad han sedan gjorde mitt i natten i badrummet, det framgick inte och inte heller hur länge sittandet på toalettstolen försiggick under dygnets alla timmar. Han påstår att han aldrig gjort väsen av sig för att tvätta fönster heller...
2026-05-05


KYREUS of Sweden
Tidens gång x.....
2026-05-05