Logga in


Ville inte skriva ’man’ för det är inte könsneutralt men tycker ’en’ låter töntigt och gammaldags Så det fick bli så här

Kommer jag nånsin att vänja mig vid livet?
Kan jag det?
Vi kan inte vila från livet hörde jag nån säga på radion imorse
Livet är det som pågår medan vi försöker leva det har nån klok sagt
Det vi kan göra är att vila i livet
Medan vi försöker leva det
Och vänja oss vid det
Livet gör ju lite som det vill ändå



Fri vers av Präktiga Petronella
Publicerad 2024-12-09 09:39


Annie b'larsson
"Life is whats happening to you while you're busy making other plans". 'Sagt av John Lennon' 1980.
2025-03-09


Emma Sotz
varje dag är ett äventyr du väver in aforismer vackert de va de enda jag hade när jag var ensam jag föredrar klokhet framför allt
2025-01-07