-
Är jag riktigt klok?
2025-01-30 13:18 - (7)
Någon sa igår: varför måste alla dikter handla om elände?
-
Om jag visste
2025-01-13 14:29 - (5)
-
Den jävla julen
2024-12-25 08:41 - (3)
Allting blir värre för att det är jul
-
Vänja sig
2024-12-09 09:39 - (2)
Ville inte skriva ’man’ för det är inte könsneutralt men tycker ’en’ låter töntigt och gammaldags Så det fick bli så här
-
I grå advent
2024-12-08 17:53 - (1)
-
Att bo med ett troll
2024-12-05 12:05 - (3)
-
I cyberrymden
2024-12-02 11:26 - (3)
Lite hoprafs i rimmens högsäsong
-
Brev i oskick
2024-12-01 15:13 - (2)
Ibland vill man skriva brev för då behöver man inte möta mottagaren. Och ofta är det då nåt man vill ha sagt som inte bör sägas… Oxå en jäkligt bra titel på en memoarbok
-
Falsk marknadsföring
2024-11-26 18:00 - (1)
Det är så tråkigt att inte bli sedd för att man åldrats utanpå. Blickar som hastigt vänds bort om det inte råkar vara en ung man som vill sälja nåt förstås.
-
Mellan Stuv och Idala
2024-11-25 16:49 - (2)
Ett fint minne från tiden med fiskaren. Vila i frid Tom Boreland
-
Kylskåpspoesi
2024-11-24 13:41 - (2)
Ord med magnetisk baksida att ägna sig åt i medan pastan kokar
-
Det är november
2024-11-21 08:24 - (2)
Pannan hade stannat när jag vaknade
-
Jag vill göra rent hus
2024-11-20 14:10 - (4)
Jag är bra på att älta gamla grejer som skaver. Vill inte det mer
-
Svensk november
2024-11-19 14:58 - (1)
För 3 år sen
-
Jag hinner knappt gå ur bilen
2024-11-18 10:59 - (4)
Spöken från förr
-
Hemma hos mig
2024-11-16 22:59 - (2)
-
När jag dammsuger
2024-11-15 16:42 - (3)
Lite trams bara
-
Sista chansen
2024-11-14 11:27 - (2)
Det har väl funnits dagar när jag försökt få ögonkontakt med nån efter en koll på innehållet i korgen
-
Sjörapport
2024-11-12 18:00 - (6)
Har hört att det finns doms som somnar till sjörapporten. Den har alltid fängslat mig med sin poesi. Sitt lugn trots kulingvarningar och storm. Den här gången får den spegla ett blåsigt äktenskap.
-
På promenaden i skogen
2007-12-24 23:25 - (2)
idag grät jag mitt i julmiddagen